Budowanie własnej marki w zgodzie ze sobą – podsumowanie

W czwartek 22 marca w ramach Tygodnia Kobiet Sukcesu organizowanego na SGH miałyśmy przyjemność prowadzić warsztat o budowaniu własnej marki w zgodzie ze sobą. Bardzo dziękujemy Uczestnikom za przybycie oraz Koordynatorom wydarzenia za ciepłe przyjęcie oraz wsparcie organizacyjne.

Nasze główne przesłanie

Kluczową ideą, jaką chciałyśmy przekazać uczestnikom wydarzenia, było spojrzenie na budowanie własnego wizerunku w różnych kontekstach w odniesieniu do naszych wartości, tożsamości, motywacji i przekonań.

 

Z naszej praktyki zawodowej w pracy z klientami wynika, że wiele osób stawiających swoje pierwsze kroki w budowaniu wizerunku skupia się bardziej na atrakcyjnym „opakowaniu”. W przypadku wizerunku pracownika np. na tym, jak graficznie przygotować CV, dobrze opisać swoje doświadczenie na LinkedIn lub ćwiczeniu uścisku ręki przed rozmową rekrutacyjną. Podobnie sytuacja może wyglądać w przypadku budowania marki firmy – zastanawiamy się, jak docierać do odbiorcy, co i w jaki sposób pisać na stronie czy w mediach społecznościowych. W relacjach osobistych też budujemy wizerunek – i w tym obszarze zdarza się nam zastanawiać, jak się zaprezentować, co odpowiedzieć, co założyć, zamiast skupienia na potrzebach i wartościach.

 

Często czerpiemy inspirację z przykładów innych, które można oczywiście wykorzystać, np. jak pisać teksty na bloga albo kręcić filmiki. Warto jednak zacząć od tego, co my chcemy przekazać, na ile dany sposób komunikacji jest nam bliski. Skupmy się nie tylko nad tym, co o sobie mówić, ale też rozważmy, na ile podjęte działania będą zgodne z nami, jakie są nasze cele, jakie mamy przekonania i które z nich są dla nas ograniczające.

 

Po pierwsze chciałyśmy przekazać, że umiejętności, czynności i zachowania są istotne, jednak są wtórne w stosunku do głębszych sfer naszego funkcjonowania, takich jak przekonania, wartości czy tożsamość, których niekiedy nie jesteśmy świadomi.

 

Kolejną ważną kwestią było zwrócenie uwagi na dwie perspektywy: naszą i innych ludzi – obserwatorów i potencjalnych odbiorców marki. W działaniach, które podejmujemy dobrze być w zgodzie ze sobą, ale warto też uwzględnić potrzeby odbiorcy. I korzystać z informacji zwrotnej, którą mogą dać nam inni ludzie, nie poprzestając na własnych wyobrażeniach i interpretacjach.

 

Co wydarzyło się na spotkaniu?

Do spotkania z uczestnikami chciałyśmy podejść w otwarty sposób, stymulując ich do wymiany spostrzeżeń, dzieląc się jednocześnie naszym spojrzeniem. Bazując na naszych doświadczeniach w pracy z klientami wiemy, że takie podejście często dostarcza więcej kreatywnych refleksji  niż zaprezentowanie materiału w formie wykładowej. Odniosłyśmy wrażenie, że dzięki temu podejściu, kilka osób wyniosło z naszego spotkania ciekawe przemyślenia, które mogły odnieść do własnej sytuacji. W naszym odczuciu jednak za bardzo skupiłyśmy się na pogłębianiu kilku pojedynczych kwestii.

Mamy wrażenie, że w takiej krótkiej formie pracy, jaką jest półtoragodzinne spotkanie, należy większy nacisk położyć na przekazanie konkretnych metod i wskazówek, jak efektywnie budować swoją markę, czego unikać. Udało nam się zaangażować do dyskusji kilka osób. Zdajemy sobie sprawę, że do pracy warsztatowej opartej na perspektywie uczestników zabrakło procesu grupowego, jak choćby zapoznania się uczestników między sobą, zaktywizowania całej grupy, a także czasu, by efektywnie pracować w taki sposób.

 

Budowanie własnej marki – wzmacniajmy atuty, uczmy się na błędach

Wierzymy, że prowadzone przez nas spotkanie zainspirowało uczestników do refleksji nad podejściem do budowania własnej marki.  Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że prawdopodobnie nie sprostałyśmy oczekiwaniom części osób, które mogły spodziewać się więcej konkretnych informacji podanych wprost, a nie dyskusji. My również, jak każda marka, uczymy się na błędach i wyciągamy z nich wnioski na przyszłość, by móc wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów. Ważne dla nas wartości do autentyczność i otwartość, dlatego dzielimy się swoimi przemyśleniami dotyczącymi zarówno sukcesów, jak i obszarów do poprawy.

Dlatego zaprosiłyśmy uczestników warsztatu do udzielenia nam informacji zwrotnej w ankiecie. Chcemy budować naszą markę na mocnych stronach, dbając jednocześnie o obszary do dalszego rozwoju.

Jeśli jesteś uczestnikiem i czytasz ten tekst, zapraszamy do podzielenia się z nami Twoim feedbackiem.

 

 

Laboratorium Możliwości

Anna Bus i Elżbieta Watemborska

 

 

2 thoughts on “Budowanie własnej marki w zgodzie ze sobą – podsumowanie

  1. Kamil

    Jeśli kreujemy swój wizerunek i jest on typowo pod publikę (mam wrażenie, że politycy głównie tak działają) i kłóci się on z naszymi przekonaniami to długo tak nie pociągniemy…

  2. Danka

    Czytając ma sie wrażenie, ze spotkanie bylo owocne. Wielu ludzi popełnia błędy w kreowaniu tego wizerunku, jest on na chwile a nie na lata.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


%d bloggers like this: