Zapanuj nad stresem – krótkie ćwiczenie oddechowe

Niewielki stres jest mobilizujący, gdy jednak staje się zbyt duży, może uniemożliwiać skuteczne działanie. Zdarzają Ci się sytuacje, że w czasie ważnego spotkania trudno Ci się skupić? Podczas egzaminu nie możesz przypomnieć sobie istotnych informacji? Spróbuj zapanować nad oddechem.

 

W sytuacji stresu zdarza się, że nie mamy dostępu do naszej wiedzy, przestajemy myśleć logicznie, organizm przygotowuje się do reakcji walka – ucieczka. Niestety, w trakcie spotkania biznesowego czy egzaminu nie możemy dosłownie walczyć ani uciec. Emocje i reakcje fizjologiczne nie mogą zatem znaleźć swojego ujścia. Jednym z objawów stresu jest zmiana rytmu oddechu. Oddychamy zbyt szybko, co prowadzi do hiperwentylacji i dodatkowego narastania uczucia niepokoju.

 

W czasie jednego z naszych warsztatów prosiliście o więcej praktycznych informacji, sposobów radzenia sobie ze stresem.Przekazujemy Wam proste ćwiczenie, które może być pomocne, gdy czujecie narastające zdenerwowanie.

 

  1. Weź powoli głęboki wdech przez nos.
  2. Wydychaj powietrze powoli z zamkniętymi ustami (w myślach wymawiaj słowo s p o k ó j)
  3. Powoli policz w myślach do 4…
    …i wróć do punktu 1 (powtórz 15 razy)

 

Zapraszamy Was do podzielenia się wrażeniami z wykorzystania tej techniki w komentarzach.

 

 

3 thoughts on “Zapanuj nad stresem – krótkie ćwiczenie oddechowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


%d bloggers like this: